پهن كردن فرش ماشيني بعد از خريد

خريد اينترنتي فرش كاشان بهترين فرش هاي بافت كاشان

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

پهن كردن فرش ماشيني بعد از خريد

پهن كردن فرش ماشيني بعد از خريد

هموار هنگام خريد فرش ماشيني خريدارن با توجه به سليقه اهل منزل و تاثير رنگ فرش بر روي دكوراسيون منزل طرح فرش خود را انتخاب ميكنند.

در نهايت با توجه به قيمت فرش ماشيني خريد خود را انجام ميدهند.

اما نكته اي كه گاها مورد توجه قرار نميگيرد نحوه پهن كردن فرش بر روي كف اتاق ها و پذيرايي مي باشد. ما در اين مقاله سعي داريم كه مجموعه نكاتي - ده نكته در پهن كردن فرش - كه براي پهن كردن فرش و دكوراسيون منزل و مبلمان مورد توجه قرار گيرد را بررسي كنيم.

اين ترفند تقريبا در بيشتر خانه‌ها جواب مي‌دهد؛ فرقي هم ندارد كه خانه كوچك يا بزرگ باشد يا فضايي كه براي نشيمن يا پذيرايي دارد، چقدر است. اين قانون حتي به چيدمان بهتر مبل‌ها هم كمك مي‌كند چون در اين حالت مبل‌ها براي اينكه دور تا دور فرش مورد نظرتان قرار بگيرند، بايد حداقل فاصله ممكن را با هم داشته باشند. فقط بايد به اندازه فرش دقت كنيد. فرش بايد متناسب با فضاي شما باشد تا اين قانون درست از آب دربيايد وگرنه مبل‌ها خيلي بيشتر از معمول استاندارد از هم فاصله مي‌گيرند.

اگر ترجيح مي‌دهيد براي پهن كردن فرش خانه‌تان به جاي فرش‌هاي معمولي با اندازه‌هاي مشخص از قالي‌هاي كوچك با طرح و نقشه‌هاي خاص و امروزي استفاده كنيد، بهتر است روي همه قانون‌هاي قبلي خط بكشيد و فقط اين ايده را پياده كنيد. شما نبايد هيچ مبلي روي قالي‌تان بگذاريد. اگر حتي فقط پايه‌هاي جلويي مبل‌ها را روي فرش بگذاريد ديگر چيزي از طرح و نقشه فرش ماشيني باقي نمي‌ماند. پس اگر دوست داريد قالي زيباي‌تان توي چشم باشد، مبل‌ها را دور بچينيد و از انتقاد ديگران هم ترسي نداشته باشيد! 

 

براي فضاهايي كه نسبتا بزرگ هستند بسته به سليقه خودتان ميتوانيد تمام پايه هاي مبل را روي فرش قرار دهيد و نيازي به گذاشتن دو پايه بر روي فرش نيست. كه البته اندازه فرش و كف پوش هم حائز اهميت مي باشد.

اگر به دكور چيدن مادرها يا مادربزرگ‌ها دقت كنيد، حتما به اين نكته مي‌رسيد؛ قانوني كه در همه دنيا و در همه نسل‌ها جريان داشته و تا امروز هم كسي نتوانسته آن را تغيير دهد؛ اينكه اگر فرش بزرگي در خانه پهن مي‌كنيد بايد اندازه‌اش را طوري در نظر بگيريد كه حتما از لبه ديوارها دست‌كم 45 سانتي‌متر فاصله داشته باشد. البته اين قانون بيشتر به درد خانه‌هايي با حال و هواي سنتي مي‌خورد و البته خانه‌هاي بزرگي كه به‌راحتي يك فرش 9 يا 12 مترمربعي را در وسط پذيرايي جاي مي‌دهد. اگر خانه‌تان در اندازه اين حرف‌ها نيست، آن وقت قانون براي شما كمي فرق مي‌كند. در اين صورت بايد به جاي فاصله 45 سانتي‌متري قانون فاصله 20 سانتي‌متر تا لبه ديوار را رعايت كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.